για &

Πολιτική Covid-19

Υγειονομικό Πρωτόκολλο Λειτουργίας Ξενοδοχείου Flamingo

Το ξενοδοχείο Flamingo Hotel στα πλαίσια της επαναλειτουργίας του, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας του COVID-19 και ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΔΥ συνέταξε το ακόλουθο Υγειονομικό Πρωτόκολλο Λειτουργίας με σκοπό την προστασία της Δημόσιας Υγείας, της Υγείας των ενοίκων του ξενοδοχείου, αλλά και του προσωπικού.
Υγειονομικό Πρωτόκολλο Λειτουργίας
Το Υγειονομικό Πρωτόκολλο Λειτουργίας περιλαμβάνει:
  • Πρωτόκολλα λειτουργίας κάθε επιμέρους επιστασίας του ξενοδοχείου με υπευθύνους εφαρμογής τους εκάστοτε προϊστάμενους
  • Συνεχή Εκπαίδευση όλου του προσωπικού των επιμέρους επιστασιών στα αντίστοιχα πρωτόκολλα λειτουργίας
  • Εκπαίδευση όλου του προσωπικού στην λήψη μέτρων ατομικής προστασίας, καθώς και διατήρησης των αποστάσεων από τους ενοίκους του ξενοδοχείου, υγιεινής των χεριών και αναπνευστικής υγιεινής.
  • Εκπαίδευση του προσωπικού σε γενικές πληροφορίες για την επιδημία και τα συμπτώματα της νόσου.
  • Δημιουργία αρχείου εκπαίδευσης
  • Οργάνωση Σχεδίου Δράσης Αντιμετώπισης Ύποπτου Κρούσματος
  • Οργάνωση Σχεδίου Δράσης Αντιμετώπισης Επιβεβαιωμένου Κρούσματος
  • Οργάνωση Σχεδίου Δράσης Αντιμετώπισης Ατόμων σε Καραντίνα
  • Εκπαίδευση όλου του προσωπικού του Ξενοδοχείου στα τρία παραπάνω Σχέδια Δράσης με έγγραφη πιστοποίηση
  • Εκπαίδευση προσωπικού στην καθημερινή αυτοεπιτήρηση για τυχόν εμφάνιση συμπτωμάτων λοίμωξης αναπνευστικού
  • Σχέδιο Διαχείρισης ασθένειας μελών του προσωπικού.
  • Οργάνωση ιχνηλασίας σε περίπτωση ύποπτου ή επιβεβαιωμένου περιστατικού στο χώρο του ξενοδοχείου
  • Ενημερωτικό Υλικό για τους ενοίκους του ξενοδοχείου, έντυπο και ηλεκτρονικό στα ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά, αναφορικά με την επιδημία και τα μέσα προστασίας.
  • Χρήση μάσκας από όλο το προσωπικό του ξενοδοχείου.
I. Εκπαίδευση του προσωπικού σε γενικές πληροφορίες για την επιδημία και τα συμπτώματα της νόσου

Γενικές Οδηγίες και Πληροφόρηση

O ιός SARS-CoV-2 ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας και έκτοτε έως σήμερα έχει διασπαρεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού, που μέχρι τότε δεν είχε απομονωθεί στον άνθρωπο, και η λοίμωξη αναπνευστικού που προκαλεί ονομάστηκε COVID-19.

Ποιος είναι ο τρόπος μετάδοσης;

Ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την ομιλία. Επίσης, μπορεί να μεταδοθεί μέσω επαφής με επιφάνειες πρόσφατα μολυσμένες με σταγονίδια, αν δεν τηρούνται τα μέτρα υγιεινής των χεριών.

Πότε μια περίπτωση της νόσου θεωρείται περισσότερο μεταδοτική;

Ένα περιστατικό θεωρείται περισσότερο μεταδοτικό όταν εμφανίζει συμπτώματα, αλλά δυνητικά θα μπορούσε να μεταδίδει τη λοίμωξη και 1-4 ημέρες πριν την εκδήλωση συμπτωμάτων. Η κύρια μετάδοση συμβαίνει κατά την συμπτωματική φάση. Το περιστατικό θεωρείται ότι δεν είναι πλέον μεταδοτικό ένα 24ωρο μετά την αποδρομή των συμπτωμάτων.

Ποια είναι τα συμπτώματα της COVID-19 λοίμωξης;

Τα κύρια συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν τα κατωτέρω: Πυρετός, ξηρός βήχας και καταβολή. Μερικοί εμφανίζουν πονόλαιμο, αρθραλγίες / μυαλγίες και ρινική συμφόρηση. Τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια και περίπου το 80% των ασθενών αναρρώνουν χωρίς ανάγκη ειδικής θεραπείας.

Ποιοι ασθενείς κινδυνεύουν περισσότερο να εμφανίσουν σοβαρή νόσο;

Μερικοί ασθενείς εμφανίζουν δύσπνοια (δυσκολία στην αναπνοή) και πιθανώς πνευμονία, που χρειάζεται νοσηλεία σε νοσοκομείο. Τα άτομα, που ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου (π.χ. ηλικιωμένοι, καρδιοπαθείς, άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, ηπατοπάθειες ή πνευμονοπάθειες), είναι πιθανότερο να εμφανίσουν σοβαρή νόσο.

Ποιος είναι ο τρόπος μετάδοσης;

  • Διαμονή στο ίδιο δωμάτιο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19
  • Άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (π.χ. χειραψία)
  • Επαφή πρόσωπο με πρόσωπο ή παραμονή σε κλειστό χώρο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 σε απόσταση 15 λεπτά
  • Απροφύλακτη επαφή με μολυσματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος (πχ εμέσματα).


Χρειάζεται οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου και οι ένοικοι να φορούν μάσκα;

Η χρήση της μάσκας συνιστάται στους υπαλλήλους του ξενοδοχείου. Άτομα που βρίσκονται πίσω από προστατευτικό κάλυμμα δεν είναι υποχρεωτικό να φορούν μάσκα.

Οι ένοικοι πρέπει να φορούν μάσκα όταν:

  • Βρίσκονται στους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου κρατώντας αποστάσεις 2 μέτρων από τους άλλους πιθανούς ενοίκους του καταλύματος.


Γενικά μέτρα πρόληψης μετάδοσης λοιμώξεων

Συστήνεται σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου καλός εξαερισμός, καθώς και εύκολη πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και σαπούνι, ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής.

  1.  Πρώτη γραμμή άμυνας κατά των λοιμώξεων είναι η προσεκτική υγιεινή των χεριών. Συνιστάται συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό. Αν τα χέρια δεν είναι εμφανώς λερωμένα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά αλκοολούχο διάλυμα (τουλάχιστον 60% αιθυλικής αλκοόλης ή 70% ισοπροπυλικής αλκοόλης). Η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών.
  2.  Σχολαστική τήρηση των μέτρων υγιεινής όπως:
    • κάλυψη του στόματος και της μύτης με χαρτομάντιλο κατά το βήχα ή φτέρνισμα
    • αποφυγή επαφής των χεριών με στόμα, μύτη ή μάτια για πρόληψη διασποράς μικροβίων
    • Αποφυγή στενής επαφής (απόσταση 1-2 μέτρα) με ασθενείς που έχουν συμπτώματα του αναπνευστικού.
II. Πρωτόκολλα Λειτουργίας Υποδοχής

Πληροφορίες και επικοινωνία

Το προσωπικό που εργάζεται στην υποδοχή θα πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένο για τον COVID-19 ώστε να μπορούν να εκτελούν τις συνήθεις εργασίες τους και ταυτόχρονα να μεριμνούν για την πρόληψη της πιθανής μετάδοσης του COVID-19 στο ξενοδοχείο.
Πρέπει να ενημερώνουν ορθά τους επισκέπτες για την εφαρμογή των προληπτικών μέτρων που εφαρμόζονται ή για άλλες ιατρικές υπηρεσίες που χρειάζονται (πχ φαρμακεία, εφημερεύοντα νοσοκομεία δημόσια ή ιδιωτικά στην περιοχή ή για την δυνατότητα ιατρικής εκτίμησης στο χώρο του ξενοδοχείου). Θα πρέπει επίσης να μπορούν να δίνουν οδηγίες στους ενοίκους με συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού για άμεσο περιορισμό στο δωμάτιο τους, καθώς και βασικές συστάσεις ατομικής υγιεινής, μέχρι να εξεταστούν από ιατρό (διαδικασία που πρέπει να γίνει άμεσα).

Μέτρα Δράσης:

  • Το προσωπικό της υποδοχής θα πρέπει να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα συμπεριλαμβανομένης και της φυσικής απόστασης.
  • Θα υπάρχει προστατευτικό κάλυμμα στην υποδοχή από πλεξιγκλάς.
  • Το προσωπικό θα φορά μάσκα και θα εφαρμόζει πριν και μετά από κάθε επαφή με πελάτη την υγιεινή των χεριών
  • Ενθαρρύνεται η ηλεκτρονική διαδικασία check in και check out.
  • Αποθαρρύνεται η ανταλλαγή έντυπου υλικού (πχ αποδείξεις και τιμολόγια αποστέλλονται ηλεκτρονικά)
  • Σε οθόνη ακριβώς δίπλα στην Υποδοχή θα προβάλλονται μηνύματα για τα μέτρα ατομικής υγιεινής και προφύλαξης από την νόσο, καθώς και οδηγίες προς τους ενοίκους για την ανάγκη ενημέρωσης του προσωπικού του ξενοδοχείου σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων λοίμωξης αναπνευστικού.
  • Αντισηπτικά θα βρίσκονται σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου.
  • Τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής
  • Απολύμανση των key-cards
  • Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in (11 πμ και 3 μμ αντίστοιχα) ώστε να διασφαλίζεται ο επαρκής χρόνος για απολύμανση, καθαρισμό και αερισμό του δωματίου.
  • Οι επισκέπτες των ενοίκων του ξενοδοχείο θα τους συναντούν στους κοινόχρηστους χώρους. Η είσοδος επισκεπτών στα δωμάτια των ενοίκων απαγορεύεται. Το προσωπικό της ρεσεψιόν και υποδοχής θα φροντίσει να ελέγχει όσους εισέρχονται με διακριτικότητα και ευγένεια.
  • Θα πρέπει να υπάρχει επίσημη, διαρκώς ανανεωμένη ενημέρωση για τις χώρες ή περιοχές με ενεργό μετάδοση του COVID-19.
  • Θα πρέπει να υπάρχει πάντα διαθεσιμότητα σε δωμάτια για την απομόνωση συνοδών σε περίπτωση ενός πιθανού περιστατικού.
  • Θα πρέπει να υπάρχει άμεση πρόσβαση για επικοινωνία με τις υπεύθυνες υγειονομικές αρχές, ιατρικά κέντρα, ιδιώτες ιατρούς, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία.

1. Απαραίτητος εξοπλισμός και ιατρικά βοηθήματα στην υποδοχή

Θα πρέπει να υπάρχουν απαραίτητα;

  • Αντισηπτικά για τα χέρια και επιφάνειες
  • Χειρουργικές μάσκες
  • Γυαλιά για προστασία των ματιών
  • Γάντια μιας χρήσης
  • Προστατευτική ποδιά μιας χρήσης
  • Προστατευτική ποδιά με μακριά μανίκια μιας χρήσης
  • Σάκοι απορριμμάτων.

2. Μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, υγιεινή των χεριών και αναπνευστική υγιεινή.

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης μαζί με την αναπνευστική υγιεινή και την υγιεινή των χεριών είναι τα κύρια μέτρα πρόληψης έναντι του COVID-19. Παρόλο που οι επισκέπτες μπορεί να είναι εξοικειωμένοι με αυτά, θα πρέπει να υπενθυμίζονται ως μια μορφή φιλοξενίας

  • Η κοινωνική αποστασιοποίηση περιλαμβάνει την αποφυγή των φιλιών, αγκαλιάς και χειραψίας με τους επισκέπτες, όπως επίσης και μεταξύ των μελών του προσωπικού. Περιλαμβάνει επίσης την διατήρηση απόστασης τουλάχιστον ενός μέτρου και αποφυγής με οποιονδήποτε βήχει ή φτερνίζεται.
  • Η υγιεινή των χεριών σημαίνει τακτικό και επισταμένο καθάρισμα των χεριών με ένα αντισηπτικό διάλυμα ή πλύσιμο με σαπούνι και νερό. Η υγιεινή των χεριών επιβάλλεται μετά από την ανταλλαγή αντικειμένων όπως χρήματα ή πιστωτικές κάρτες με τους επισκέπτες.
  • Η αναπνευστική υγιεινή σημαίνει την κάλυψη του στόματος και της μύτης με τον αγκώνα μας ή ένα χαρτομάντηλο όταν βήχουμε ή φτερνιζόμαστε. Τα χαρτομάντηλα πρέπει να απορρίπτονται άμεσα στα σκουπίδια.

3. Παρακολούθηση επισκεπτών που πιθανά είναι ασθενείς.

Στα πλαίσια της τήρησης των κανονισμών που αφορούν την προστασία των ατομικών δεδομένων και την αρχή στην ιδιωτικότητα, συμβουλεύουμε να παρακολουθούνται επισκέπτες πιθανά ασθενείς στο χώρο του ξενοδοχείου. Οι υπάλληλοι της ρεσεπσιόν θα πρέπει να καταγράφουν όλα τα σχετικά γεγονότα τα οποία εμπίπτουν στην αντίληψη τους όπως πχ αίτημα για επίσκεψη από ιατρό. Η διαχείριση αυτής της πληροφορίας θα πρέπει να γίνει με διακριτικότητα, μεταβιβάζοντας στην διεύθυνση την ανάγκη για αξιολόγηση και λήψη αποφάσεων.

III. Πρωτόκολλα σε Υπηρεσίες τεχνικές και συντήρησης

1. Πλυντήρια ρούχων και πιάτων

Θα πρέπει να γίνει συντήρηση των αντίστοιχων συσκευών και έλεγχος ειδικά της θερμοκρασίας λειτουργίας καθώς επίσης της ορθής δόσης καθαριστικών και απολυμαντικών.

2. Λειτουργία κλιματιστικών.

Παρόλο που ο COVID-19 δεν μεταδίδεται με τον αέρα, αλλά από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω των μικρών σταγονιδίων από την μύτη ή το στόμα ενός μολυσμένου ατόμου, προσοχή πρέπει να δίνεται στην κατάσταση των φίλτρων και την διατήρηση επαρκούς ανανέωσης του αέρα.

Τα προτεινόμενα μέτρα προστασίας αποσκοπούν στον περιορισμό της μηχανικής διάδοσης του ιού μέσω των ρευμάτων αέρα που αναπτύσσονται κατά τη λειτουργία των κλιματιστικών μονάδων. Διευκρινίζεται ότι δεν έχει τεκμηριωθεί ότι οι κλιματιστικές μονάδες λειτουργούν ως εστίες ανάπτυξης και πολλαπλασιασμού του ιού (για το λόγο αυτό σε ένα σπίτι/γραφείο που οι διαμένοντες ή εργαζόμενοι είναι όλοι υγιείς δεν υφίσταται κίνδυνος μόλυνσης). Οι κλιματιστικές μονάδες ενδέχεται όμως υπό προϋποθέσεις να διευκολύνουν την αερογενή μετάδοση με μηχανικό τρόπο από άτομα που είναι ήδη φορείς. Ανάλογα με τον τύπο της μονάδας τα προτεινόμενα μέτρα ενδέχεται να διαφέρουν. Αποσκοπώντας στην κατά το δυνατόν μείωση του χρόνου παραμονής του αέρα σε ένα δωμάτιο, επισημαίνονται τα κατωτέρω σε ό,τι αφορά τη χρήση των κλιματιστικών μηχανημάτων σε κτίρια, όπου αυτό είναι εφικτό:

  • Αύξηση της παροχής του νωπού αέρα σε όλες τις κεντρικές κλιματιστικές μονάδες (ΚΚΜ)
  • Πλήρης αποφυγή της ανακυκλοφορίας του αέρα
  • Τις νύχτες, τα σαββατοκύριακα και τις αργίες δεν συνιστάται η απενεργοποίηση του εξαερισμού, αλλά η διατήρηση των συστημάτων εξαερισμού σε λειτουργία αλλά με χαμηλότερη ταχύτητα.
  • Αποφυγή αλλαγής των καθορισμένων επιπέδων θέρμανσης, ψύξης και πιθανής υγρασίας .
  • Αποφυγή προγραμματισμού για τον καθαρισμό των αγωγών αυτήν την περίοδο. Θα πρέπει να ενθαρρύνεται ο καθαρισμός των αεραγωγών εφόσον γίνεται με μηχανικά μέσα (robots)
  • Εξασφάλιση του επαρκούς αερισμού όλων των χώρων με εξωτερικό αέρα

3.Αυτόματοι δοσομετρητές

Θα πρέπει να γίνεται τακτικός έλεγχος για την ορθή λειτουργία όλων των συσκευών που έχουν σαπούνι ή απολυμαντικό. Ελαττωματικές συσκευές πρέπει να αντικαθίστανται άμεσα.

V. Καθαριότητα

1. Καθάρισμα και απολύμανση

Ακόμη και σε απουσία περιστατικών COVID-19 στην κοινότητα, προτείνεται η εντατικοποίηση της καθαριότητας στο χώρο του ξενοδοχείου.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στην καθαριότητα και την απολύμανση των κοινόχρηστων χώρων, ως ένα γενικό προληπτικό μέτρο καθ όλη την διάρκεια της επιδημίας. Επικέντρωση στις επιφάνειες που χρησιμοποιούνται συχνά όπως χερούλια, τα κομβία του ανελκυστήρα, διακόπτες κλπ. Το προσωπικό καθαριότητας πρέπει να λάβει αντίστοιχες οδηγίες.
Στους κοινόχρηστους χώρους, τα υφάσματα (κουρτίνες, καναπέδες) θα απολυμαίνονται τακτικά με τη χρήση ατμοκαθαριστή. Αυτό θα γίνεται σε ώρες που δεν υπάρχουν φιλοξενούμενοι (νύχτα) και το προσωπικό θα φοράει όλα τα απαραίτητα Μ.Α.Π.
Στα δωμάτια, κατά την αποχώρηση των φιλοξενούμενων, όλα τα υφάσματα (χαλιά, κουρτίνες, καναπέδες) όπως και όλες οι επίμαχες επιφάνειες (κομοδίνο, μπάνιο) θα απολυμαίνονται με ατμοκαθαριστή. Το προσωπικό θα φοράει όλα τα Μ.Α.Π.
Στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδίου λειτουργίας κατά την διάρκεια της επιδημίας, θα πρέπει να υπάρχει ειδικό σχέδιο καθαριότητας και απολύμανσης σε περιπτώσεις που διαμένουν ασθενείς ή σε χώρους που διέμεναν επισκέπτες που διαγνώστηκαν με COVID-19 λίγες μέρες μετά την αναχώρηση τους. Θα πρέπει να υπάρχουν γραπτές οδηγίες για την εντατική καθαριότητα και απολύμανση καθώς και για την αποκομιδή των σκουπιδιών, όπως και για την χρήση του ατομικού προστατευτικού εξοπλισμού.

Η καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και των δωματίων πρέπει να γίνεται με τις συνήθεις μεθόδους και τα συνήθη καθαριστικά.
Το προσωπικό καθαριότητας θα πρέπει να φοράει υποχρεωτικά γάντια και μάσκα. Τα γάντια θα πρέπει να αλλάζουν από δωμάτιο σε δωμάτιο.
Τα ακόλουθα θα πρέπει να εφαρμόζονται σε δωμάτια ή συγκεκριμένες περιοχές όπου υπήρχαν ασθενείς:

  • Όλες οι επιφάνειες που εκτέθηκαν σε αναπνευστικές εκκρίσεις ή άλλα σωματικά υγρά ασθενών, πχ τουαλέτες, λεκάνες, μπανιέρες, θα πρέπει να καθαρίζονται με ένα σύνηθες οικιακό καθαριστικό που περιέχει χλωρίνη σε αναλογία 0,1%. Οι επιφάνειες θα πρέπει να ξεπλένονται με καθαρό νερό μετά από 10 λεπτά επαφής με την χλωρίνη.
  • Το προσωπικό πρέπει να εκπαιδευτεί κατάλληλα στην προετοιμασία, χρήση και αποθήκευση αυτών των προϊόντων καθώς η χλωρίνη μπορεί να είναι σε πυκνότερη συγκέντρωση.
  • Όπου η χρήση της χλωρίνης δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί , πχ τηλέφωνα, τηλεκοντρόλ, τα κομβία του ανελκυστήρα, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιείται αλκοόλη 70%.
    Όποτε είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται προϊόντα καθαρισμού μιας χρήσης. Απορρίψτε κάθε καθαριστικό
  • αντικείμενο από ύφασμα ή απορροφητικό υλικό.
  • Σεντόνια, σκεπάσματα και ρούχα θα πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικά επισημασμένες σακούλες με προσοχή για την αποφυγή δημιουργίας αερολύματος.
  • Οδηγίες για πλύσιμο σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες από τους 70 C με τα συνήθη απορρυπαντικά.
  • Τα σκουπίδια πρέπει να τοποθετούνται σε ξεχωριστή σακούλα.
  • Γενικά οι κοινόχρηστοι χώροι από όπου πέρασε ή παρέμεινε για ελάχιστο χρόνο ένας ασθενής δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συνθήκες καθαριότητας και απολύμανσης.
  • Το προσωπικό καθαριότητας θα πρέπει να εκπαιδευτεί στην χρήση των ατομικών μέτρων προστασίας και να εφαρμόζει την υγιεινή των χεριών αμέσως μετά την αφαίρεση του ατομικού εξοπλισμού προστασίας.
  • Όλα τα δωμάτια και οι κοινόχρηστοι χώροι πρέπει να αερίζονται καθημερινά.
  • Η καθημερινή καθαριότητα των δωματίων δεν συνίσταται για την αποφυγή επαφής του προσωπικού με ενδεχόμενο κρούσμα. Η καθαριότητα γίνεται μόνο κάθε 3 μέρες (αλλαγή ιματισμού, πετσετών κτλ.) με βάση τις συστάσεις και τις οδηγίες που ακολουθούνται από τον ΕΟΔΥ. Μόνο κατόπιν αιτήματος, σε περίπτωση που κάποιος επιθυμεί καθαριότητα νωρίτερα του ορισμένου χρόνου, θα ενημερώνεται η ρεσεψιόν μία μέρα πριν.

2. Παρακολούθηση επισκεπτών που είναι ασθενείς

Το προσωπικό καθαριότητας και οι καμαριέρες πρέπει να ενημερώνουν την διοίκηση ή την υποδοχή για την πιθανότητα να υπάρχει κάποιος ασθενής στα δωμάτια που ανέλαβαν. Η πληροφορία αυτή να διαχειρίζεται με διακριτικότητα.

3. Προμήθεια υλικών

Όλο το προσωπικό καθαριότητας πρέπει να εκπαιδευτεί στην χρήση των μέτρων ατομικής προστασίας που περιλαμβάνουν:

  • Γάντια
  • Ποδιά μια χρήσης
  • Κλειστά παπούτσια

Για διαδικασία που μπορεί να προκαλέσει αερόλυμα (πχ καθάρισμα επιφανειών) συνιστάται η χρήση προσωπίδας.

Πρέπει να υπάρχει αφθονία απολυμαντικών και άλλων καθαριστικών.

3. Προγράμματα καθαριότητας

Όλα τα προγράμματα καθαριότητας όπου οι επισκέπτες μπορούν εθελοντικά να αποφύγουν τις υπηρεσίες καθαριότητας θα πρέπει να ανασταλούν στα πλαίσια της μεγιστοποίησης της υγείας και ασφάλειας προσωπικού και επισκεπτών.

VI. Σχέδιο Δράσης Ασθένειας Μελών Προσωπικού

Αυτοεπιτήρηση μελών προσωπικού

Τα μέλη του προσωπικού στα πλαίσια της ατομικής ευθύνης θα πρέπει να αυτοελέγχεται κάθε φορά πριν την προσέλευση στην εργασία του για τυχόν εμφάνιση συμπτωμάτων λοίμωξης αναπνευστικού. Συνιστάται η συνεχής χρήση της μάσκας ακόμη και κατά την ώρα του διαλείμματος. Προτείνεται το διάλειμμα να γίνεται σε διαφορετικές ώρες, ούτως ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

Πότε συστήνεται να απέχουν από την εργασία τους οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου;

Το προσωπικό του ξενοδοχείου συστήνεται να απέχει από την εργασία του, όταν:

  • Έχει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού
  • Για 14 ημέρες μετά στενή επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19

Σε περίπτωση που κάποιο μέλος του προσωπικού ασθενήσει:

  • Οφείλει άμεσα να ενημερώσει τον προϊστάμενο του σε οποιαδήποτε διάρκεια της ημέρας και να απέχει της εργασίας του.
  • Ευθύνη του προϊσταμένου είναι να ενημερώσει άμεσα τον υπεύθυνο υγειονομικό που συνεργάζεται με το ξενοδοχείο
  • Άμεση επικοινωνία του υγειονομικού με τον ασθενή μέλος του προσωπικού για αξιολόγηση των συμπτωμάτων του.
  • Σε υπόνοια λοίμωξης του αναπνευστικού είναι υποχρεωτικό να υποβληθεί σε έλεγχο για COVID-19
  • Ο έλεγχος θα γίνεται μετά από συνεννόηση της διοίκησης με τον υγειονομικό υπεύθυνο
  • Σε περίπτωση αρνητικού ελέγχου μπορεί να επιστρέψει στην εργασία του 3 ημέρες μετά την ύφεση των συμπτωμάτων
  • Σε περίπτωση θετικού ελέγχου άμεση ενημέρωση του ΕΟΔΥ και ιχνηλασία των επαφών. Επιστροφή στην εργασία μετά από 14 ημέρες και με αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο.
VII. Σχέδιο Δράσης για τον χειρισμό ύποπτου κρούσματος από το νέο κορωναϊό COVID-19

Εάν ένας επισκέπτης πληροί τα κριτήρια του ορισμού κρούσματος COVID-19,

υρετός, ξηρός βήχας και καταβολή. Μερικοί εμφανίζουν πονόλαιμο, αρθραλγίες / μυαλγίες και ρινική συμφόρηση.
Θα πρέπει να εφαρμόζονται τα παρακάτω:
Ο υπεύθυνος του ξενοδοχείου (Υπάλληλος Υποδοχής) μετά από ενημέρωση του υπευθύνου σχεδίου δράσης επικοινωνεί ΑΜΕΣΑ με τον ΕΟΔΥ στα τηλέφωνα 210 5212054 ή τον ειδικό τετραψήφιο αριθμό 1135 (όλο το 24ωρο), για δήλωση του ύποπτου κρούσματος και οδηγίες αντιμετώπισής του.

Παράλληλα πρέπει να επικοινωνήσει με την Κλινική Άνασα και τον υγειονομικό υπεύθυνο του ξενοδοχείου.

  • Συνιστάται στον ασθενή να παραμείνει στο δωμάτιό του με την πόρτα του δωματίου κλειστή.
  • Σε ασθενή, που εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού (βήχα, φτέρνισμα, καταρροή), χορηγούνται άμεσα απλή χειρουργική μάσκα και χαρτομάντηλα.
  • Αν υπάρχει συνοδός του ασθενούς, που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει (π.χ. σύζυγος), πρέπει να χορηγηθεί στο συνοδό απλή χειρουργική μάσκα και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή (π.χ. σάλιο) και οπωσδήποτε πριν ο συνοδός αγγίξει το πρόσωπό του ή φάει ή πιει.
  • Οδηγία να αποφεύγεται η είσοδος στο δωμάτιο του ασθενούς, αν δεν υπάρχει σημαντικός λόγος. Αν παρουσιαστεί ανάγκη, ένα μέλος προσωπικού του ξενοδοχείου συνιστάται να ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με τυχόν ύποπτο κρούσμα. Με αυτόν τον τρόπο ελαττώνεται ο αριθμός των μελών προσωπικού, που εκτίθενται στο λοιμώδη παράγοντα.
  • Ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) πρέπει να απορρίπτεται σε κάδο και σε καμία περίπτωση να μην ξαναχρησιμοποιείται.
  • Μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού πρέπει τα χέρια να πλένονται καλά με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί σημαντικότατο μέσο πρόληψης.

Δίνονται οδηγίες στον ασθενή ότι πρέπει να εξεταστεί από ιατρό και να κάνει έλεγχο για COVID-19:

  • Είτε από τους συνεργαζόμενους ιατρούς στο χώρο του ξενοδοχείου
  • Είτε μετά από μετάβαση στην συνεργαζόμενη Κλινική Άνασα
  • Είτε μετά από μετάβαση στο εφημερεύον νοσοκομείο

Δίνονται οδηγίες στον ασθενή ότι μετά από την εξέταση θα πρέπει να ενημερώσει την υποδοχή για τις οδηγίες τις οποίες έλαβε.

Ανάλογα με το αποτέλεσμα του εργαστηριακού ελέγχου για COVID-19 θα αντιμετωπιστεί ως:

  • Αρνητικό περιστατικό χωρίς ανάγκη περιορισμού, αν και θα πρέπει να δίνονται συστάσεις για περιορισμό στο δωμάτιο του μέχρι την υποχώρηση των συμπτωμάτων.
  • Ύποπτο περιστατικό εν αναμονή του εργαστηριακού αποτελέσματος
  • Επιβεβαιωμένο περιστατικό

Πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να υπάρχει άμεσα προσβάσιμο στο ξενοδοχείο επαρκές αναλώσιμο υλικό για την πρόληψη των λοιμώξεων:

  • σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών
  • χαρτομάντιλα
  • απλές χειρουργικές μάσκες
  • γάντια μιας χρήσης
  • θερμόμετρα
  • σακούλες απορριμμάτων
  • υγρά καθαρισμού επιφανειών

Τέλος, για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του ξενοδοχείου οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

Καθαριότητα και απολύμανση δωματίου ασθενούς

  • Απαιτείται καλός καθαρισμός των επιφανειών, που αγγίζει συχνά ο ασθενής, όπως πόμολα, επιφάνειες της τουαλέτας κ.λ.π., ιδίως αν οι επιφάνειες είναι λερωμένες με βιολογικά υγρά.
  • Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα, γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.
  • Μετά την αφαίρεση των γαντιών είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί το σημαντικότερο μέσο πρόληψης.

Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, απευθυνθείτε στον ΕΟΔΥ. στα τηλέφωνα 210 5212054, 1135 (όλο το 24ωρο)

VIII. Σχέδιο Δράσης για χειρισμό ενοίκων σε καραντίνα

Πώς ορίζεται η στενή επαφή με κρούσμα COVID-19 στο χώρο του ξενοδοχείου;

  • Διαμονή στο ίδιο δωμάτιο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19
  • Άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (π.χ. χειραψία)
  • Επαφή πρόσωπο με πρόσωπο ή παραμονή σε κλειστό χώρο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 σε απόσταση 15 λεπτά
  • Απροφύλακτη επαφή με μολυσματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος (πχ εμέσματα)

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προτείνει την εφαρμογή καραντίνας 14 ημερών στα άτομα που έχουν χαρακτηριστεί ως στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης από τον νέο Κορωνοϊό 2019 (COVID-19). Με τον όρο καραντίνα νοείται ο περιορισμός των δραστηριοτήτων και/ή ο διαχωρισμός από άλλους ύποπτων προσώπων που δεν νοσούν κατά τέτοιο τρόπο που να εμποδίζεται η πιθανή εξάπλωση λοίμωξης ή μόλυνσης.

Σε περίπτωση που μπαίνουν σε καραντίνα άτομα που θεωρούνται στενές επαφές στο χώρο ενός ξενοδοχείου για 14 μέρες, σύμφωνα με το άρθρο 32 του Διεθνή Υγειονομικού Κανονισμού (ΔΥΚ) συστήνονται τα εξής: Γενικές αρχές

Υποδομή: δεν υπάρχουν ειδικές οδηγίες όσον αφορά την υποδομή του χώρου καραντίνας, ωστόσο ο χώρος πρέπει να διαμορφώνεται έτσι ώστε να μην αυξάνει περαιτέρω τη πιθανή μετάδοση της λοίμωξης.

  1. Διαμονή και προμήθειες: στους ταξιδιώτες πρέπει να παρέχεται επαρκής τροφή και νερό, κατάλληλη διαμονή, ρουχισμός, προστασία των αποσκευών και άλλων περιουσιακών τους στοιχείων, κατάλληλη ιατρική περίθαλψη και τα απαραίτητα μέσα επικοινωνίας στην δική τους γλώσσα. Η χρήση μάσκας για αυτούς που βρίσκονται σε καραντίνα δεν είναι απαραίτητη.
  2. Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τα άτομα σε καραντίνα θα πρέπει να γίνεται σε γλώσσα κατανοητή από αυτά και τα άτομα θα πρέπει από την αρχή να ενημερωθούν για τη διάρκεια της καραντίνας, την παρακολούθηση της υγείας τους, τα στοιχεία επικοινωνίας της πρεσβείας τους στη χώρα, τα δικαιώματα τους και τις παροχές που θα έχουν κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Θα πρέπει να προβλεφθεί η επικοινωνία των ατόμων σε καραντίνα με τα άτομα της οικογένειας τους. Για αποφυγή πανικού πρέπει να χρησιμοποιούνται κατάλληλοι τρόποι επικοινωνίας. Τα άτομα που βρίσκονται σε καραντίνα πρέπει να ενημερώνονται σχετικά με τα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 ώστε να μπορούν να αναζητήσουν βοήθεια σε περίπτωση που νοσήσουν. Εάν είναι δυνατόν θα πρέπει να υπάρχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, στις ειδήσεις, και σε δραστηριότητες αναψυχής.
  3. Σεβασμός και αξιοπρέπεια: Οι ταξιδιώτες πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία τους και να ελαχιστοποιείται κάθε δυσφορία που σχετίζεται με τέτοια μέτρα λαμβάνοντας υπόψη το φύλο, τα κοινωνικοπολιτιστικά, εθνικά ή θρησκευτικά τους χαρακτηριστικά.
  4.  Διάρκεια καραντίνας: Το χρονικό διάστημα 14 ημερών αντιστοιχεί στο χρόνο επώασης της νόσου σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, ωστόσο μπορεί να παραταθεί λόγω καθυστερημένης έκθεσης.
  5.  Προσωπικό: Όλο το προσωπικό που εργάζεται στην εγκατάσταση καραντίνας πρέπει να έχει κατάρτιση σχετικά με τις προφυλάξεις: διατήρηση απόστασης 1 μέτρου από τα άτομα, χρήση χειρουργικής μάσκας, γαντιών και πλύσιμο χεριών και αναπνευστική υγιεινή, συχνή υγιεινή των χεριών, ιδιαίτερα μετά από επαφή με αναπνευστικές εκκρίσεις, πριν από το φαγητό και μετά τη χρήση της τουαλέτας (η υγιεινή των χεριών περιλαμβάνει είτε καθαρισμό των χεριών με σαπούνι και νερό είτε το τρίψιμο των χεριών με αλκοολούχο διάλυμα, το τρίψιμο με αλκοολούχο διάλυμα είναι προτιμότερο όταν τα χέρια δεν είναι εμφανώς λερωμένα, πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό ηδόταν είναι εμφανώς λερωμένα).
  6.  Άτομα σε καραντίνα: Πρέπει να γνωρίζουν να ασκούν την αναπνευστική υγιεινή και να συνειδητοποιούν τη σημασία της κάλυψης της μύτης και του στόματος τους με εύκαμπτο αγκώνα ή χαρτομάντιλο, όταν βήχουν ή φτερνίζονται, απορρίπτουν αμέσως το χαρτομάντιλο και πραγματοποιούν υγιεινή χεριών). Οι ίδιες συμβουλές για προφυλάξεις θα πρέπει να δίνονται σε όλα τα άτομα που βρίσκονται σε καραντίνα κατά την άφιξή τους. Πρέπει να παραμένουν στον χώρο απομόνωσης τους. Αν υπάρχει μπαλκόνι τότε δεν πρέπει να επικοινωνούν με άτομα που βρίσκονται σε διπλανά μπαλκόνια.
  7. Αναζήτηση ιατρικής φροντίδας: Τόσο το προσωπικό όσο και τα άτομα που βρίσκονται σε καραντίνα θα πρέπει να κατανοούν τη σημασία της άμεσης αναζήτησης ιατρικής φροντίδας σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων.


Απαιτήσεις για τον χώρο της καραντίνας

  1. Τα δωμάτια φιλοξενίας των ατόμων σε καραντίνα πρέπει να έχουν φυσικό επαρκή αερισμό. Εάν δεν είναι εφικτός ο φυσικός αερισμός θα πρέπει ο τεχνητός αερισμός να παρέχει 100% φρέσκο αέρα χωρίς ανακύκλωση.
  2. Κάθε άτομο θα πρέπει να διαμένει σε ξεχωριστό δωμάτιο με εσωτερική ατομική τουαλέτα εξοπλισμένη με υγρό σαπούνι και νερό.
  3. Εάν δεν είναι δυνατόν να τεθούν σε καραντίνα τα άτομα της ίδιας οικογένειας σε ξεχωριστά δωμάτια, τότε θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ των κρεβατιών απόσταση 1 μέτρου. Τα άτομα σε καραντίνα θα πρέπει να διατηρούν τουλάχιστον 1 μέτρου απόσταση μεταξύ τους κάθε στιγμή.


Μέτρα υγιεινής

  1. Οι εγκαταστάσεις της καραντίνας θα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνοντας καθημερινά (1 μέρος οικιακής χλωρίνης και 99 μέρη νερό ή με αιθανόλη 70%). Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δίνεται στις επιφάνειες που αγγίζονται συχνά με τα χέρια όπως τα κομοδίνα, τα κεφαλάρια των κρεβατιών και την υπόλοιπη επίπλωση των δωματίων, τις τουαλέτες, τους νιπτήρες, τα πόμολα κ.τ.λ.
  2. Το προσωπικό που θα εισέρχεται στο δωμάτιο στο οποίο βρίσκεται άτομα σε καραντίνα θα πρέπει να φορά γάντια μίας χρήσης και χειρουργική μάσκα και να εφαρμόζει υγιεινή των χεριών μετά την απόρριψή τους.
  3. Τα κλινοσκεπάσματα και ο ρουχισμός θα πρέπει να συλλέγεται σε πλαστικές σακούλες και στη συνέχεια να πλένεται με απορρυπαντικό και νερό σε θερμοκρασία 60-90 °C και να στεγνώνουν πλήρως.
  4. Τα απορρίμματα θα πρέπει να συλλέγονται σε πλαστικές σακούλες και να απορρίπτονται σε εγκεκριμένους χώρους διάθεσης απορριμμάτων.
  5. Τα άτομα που μεταφέρουν τα τρόφιμα θα πρέπει να φορούν χειρουργική μάσκα και γάντια και να αφήνουν τον δίσκο με τα τρόφιμα έξω από την πόρτα του δωματίου.
  6. Εάν δεν χρησιμοποιούνται πιάτα και μαχαιροπήρουνα μίας χρήσης τότε θα πρέπει μετά την κατανάλωση του γεύματος ο δίσκος και τα πιάτα να μεταφέρονται σε σακούλα στον χώρο πλύσης σκευών και στη συνέχεια να πλένονται και να απολυμαίνονται στους 77 °C ή περισσότερο για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα ή στους 82 °C ή με διάλυμα χλωρίου περιεκτικότητας 200 ppm.


Έγκαιρη διάγνωση και διαχείριση περιστατικού

  1. Η παρακολούθηση της υγείας των ατόμων θα πρέπει να γίνεται καθημερινά από τους ίδιους δύο φορές την ημέρα και να περιλαμβάνει μέτρηση της θερμοκρασίας του σώματος και αναφορά για την εμφάνιση συμπτωμάτων. Τα άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου πρέπει να παρακολουθούνται επιπλέον για την πορεία της υγείας τους και την εκδήλωση συμπτωμάτων από τα υποκείμενα νοσήματα που πάσχουν.
  2. Η θερμομέτρηση και η αναφορά των συμπτωμάτων θα πρέπει να γίνεται και τηλεφωνικά σε άτομο στη ρεσεψιόν το οποίο θα καταγράφει τα αποτελέσματα της παρακολούθησης σε ονομαστική κατάσταση δύο φορές την ημέρα: το πρωί στις 10:00 και το απόγευμα στις 18:00. Εάν όμως ενδιάμεσα παρουσιαστούν συμπτώματα αμέσως θα πρέπει να αναφερθούν και να ακολουθήσει ιατρική εξέταση και να ακολουθηθούν οι διαδικασίες που ορίζει ο ΕΟΔΥ.
  3. Κάθε άτομο σε καραντίνα που αναπτύσσει πυρετό ή αναπνευστικά συμπτώματα, σε οποιοδήποτε σημείο της περιόδου της καραντίνας, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ύποπτο περιστατικό COVID-19.
  4. Συνιστάται η εξέταση κλινικών δειγμάτων του αναπνευστικού κατά το τέλος της καραντίνας ανεξάρτητα εάν ανέπτυξαν ή όχι συμπτώματα εφόσον είναι εφικτό.


Πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να υπάρχει άμεσα προσβάσιμο στο ξενοδοχείο επαρκές αναλώσιμο υλικό για την πρόληψη των λοιμώξεων:

  • σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών
  • χαρτομάντιλα
  • απλές χειρουργικές μάσκες
  • γάντια μιας χρήσης
  • θερμόμετρα
  • σακούλες απορριμμάτων
  • υγρά καθαρισμού επιφανειών


Αρχείο μελών προσωπικού και όλων των ατόμων σε καραντίνα

Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του ξενοδοχείου οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι επαγγελματίες υγείας, που θα φροντίσουν το ύποπτο κρούσμα, πρέπει να λαμβάνουν τα μέτρα προφύλαξης για τα νοσήματα που μεταδίδονται με σταγονίδια: μάσκα FFP2, αδιάβροχη ρόμπα με μακριά μανίκια, γάντια, οφθαλμική προστασία (γυαλιά).

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, απευθυνθείτε στον ΕΟΔΥ. στα τηλέφωνα 1135, 210 5212054 (όλο το 24ωρο)

IX. Λοιπές οδηγίες

Στο πλαίσιο της ευρύτερης προστασίας της υγείας επισημαίνονται τα ακόλουθα:

  • Σύσταση στους χρήστες του κτιρίου να εκκενώνουν τις λεκάνες αποχωρητηρίου με κλειστό το καπάκι. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται ο περιορισμός της μετάδοσης μέσω του αερολύματος από την τουαλέτα κατά τη στιγμή της εκκένωσης.
  • Συνεχής λειτουργία των ανεμιστήρων των χώρων αποχωρητηρίου (WC). Στην περίπτωση όπου η λειτουργία του ανεμιστήρα είναι συνδεδεμένη με τη λειτουργία του διακόπτη φωτισμού, να αποσυνδεθεί, εφόσον αυτό είναι εφικτό
  • Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται εκ νέου ότι θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για τον συνεχή ή τουλάχιστον συστηματικό φυσικό αερισμό του χώρου μέσω ανοιγμάτων (παράθυρα, εξωτερικές θύρες) ακόμη και με παράλληλη χρήση κλιματιστικών μηχανημάτων.
  • Γνωστοποίηση σε όλους τους εξωτερικούς συνεργάτες για το σχέδιο δράσης και τα πρωτόκολλα υγιεινής που εφαρμόζονται στο χώρο του ξενοδοχείου.
  • Οι προϊστάμενοι των επιμέρους τμημάτων είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή των πρωτοκόλλων υγιεινής από τους εξωτερικούς συνεργάτες και την τροφοδοσία.


Αρχείο καταλύματος και βιβλίο συμβάντων

Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του ξενοδοχείου οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.
Πρέπει να ενημερώνονται όλοι οι επισκέπτες ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας Δημόσιας Υγείας. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη καταχώρηση κατά την διάρκεια του check-in.


Δωμάτια ξενοδοχείου

  • Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια τηλεόρασης
  • Επισήμανση απολύμανσης δωματίου από επισκέπτη σε επισκέπτη
  • Οδηγίες για συχνό αερισμό των δωματίων από τους επισκέπτες
  • Όλα τα αντικείμενα μιας χρήσης που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί απορρίπτονται μετά από την αποχώρηση του επισκέπτη
  • Απομακρύνονται διακοσμητικά που δεν μπορούν να καθαριστούν με ασφάλεια
  • Απομακρύνεται το έντυπο υλικό
X. Ιχνηλασιμότητα

Δωμάτια ξενοδοχείου

Η δυνατότητα ιχνηλασιμότητας καθίσταται πρωταρχικής σημασίας σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτου ή επιβεβαιωμένου περιστατικού στο ξενοδοχείο. Όλο το προσωπικό έχει κατανοήσει και εκπαιδευτεί για την αναγκαιότητα αυτή.


Εργαλεία ιχνηλασιμότητας:

  • Οι κάρτες των δωματίων που χρησιμοποιεί το προσωπικό καθαριότητας έχουν δυνατότητα ηλεκτρονικής ανίχνευσης ούτως ώστε να γνωρίζουμε σε πια δωμάτια εισήλθαν.
  • Κάθε υπάλληλος του ξενοδοχείου που εισέρχεται σε ένα δωμάτιο επισκέπτη υποχρεούται να το δηλώσει στο αντίστοιχο βιβλίο του τμήματος του με ημερομηνία και ώρα.
  • Η υποδοχή κρατά στοιχεία κλήσεων ταξί ή άλλων υπηρεσιών για την μεταφορά των επισκεπτών
  • Η υποδοχή τηρεί αρχείο οποιοδήποτε κρατήσεων κάνει για λογαριασμό των επισκεπτών σε χώρους εκτός του ξενοδοχείου.
  • Η υποδοχή έχει αρχείο κρατήσεων των επισκεπτών για το πρωϊνό και το εστιατόριο
  • Το εστιατόριο καταγράφει ξεχωριστά την άωρα άφιξης, το τραπέζι και την ώρα αναχώρησης του επισκέπτη.
  • Το εστιατόριο καταγράφει ξεχωριστά την ώρα άφιξης, το τραπέζι και την
Covid